شعری به مناسبت سقوط هواپیمای تهران -طبس با عنوان « پرستوهای ِسوخته بال»+عکس مراسم سالگرد

آبخورگ زادگاه من است .گرچه سال هاست من همچون صدها خانواده دیگر آبخورگی مجبور به مهاجرت شده ام .و شاید تا هجرت ابد ی دیگر در آن جا مسکن نگزینم ،اما برای همیشه آبخورگ زادگاه و وطن من است. و به آن عشق می ورزم که پیامبر فرمود:«حب الوطن من الایمان».

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

 از آن پرواز نافرجام یاد آوردن آسان نیست 

                                                    دل مردم از آن پرواز پر درد ست  و درمان نیست

طبس گلزار و گلشن شد زسعی سیّدی مظلوم

دریغا چون شکیبی رفت طبس بی او گلستان نیست

شکیبی در طبس محبوب دلها بُد  ولی مظلوم

 ستم در حق مظلومان یقین دارم ز ایمان نیست

زظلم غرب مستکبر ، چو ایران گشت در تحریم

 هواپیمای «آنتونوف »خریدارش جز ایران نیست

طبس آن روز غوغا شد ازآن  پروازِ آدم سوز

 طبس ماتم سرا گردید و قلبی کو ؟ که بریان نیست

زآبخورگم موژان بُد نور در چشمان بابایش

دریغا چشم و مژگان سوخت و نوری هم به چشمان نیست

در آن ماتم ز غمگینی هر آبخورگی سیه پوشید

که گلهایی چنان شاداب ، دگر در باغ و بستان نیست

موژانی بُد جهانگیری و مژگان دختر استاد

کتاب زندگیشان سوخت و دیگر آن دو عنوان نیست

قریب چل پرستوی مهاجر سوخت در آتش

طبس ز ین غم بسی افسرد، و آن را هیچ پایان نیست

از ین غمهای جانسوزست که «آبخورگ کوه» سیه پوشید

و من حیران از این کوهم ،چرا پس ،آتش افشان نیست

حسین ذوالفقاری 94/5/18

 

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: آبخورگیات , ,
:: برچسب‌ها: سقوط هواپیما ی تهران -طبس , آبخورگ , آنتونوف , ABKHORGEMA ,
:: بازدید از این مطلب : 1593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : حسین ذوالفقاری
ت : سه شنبه 20 مرداد 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی